onsdag 29 september 2010

Sjuk men glad ändå!

Jag är lite sjuk, bara lite, jag jobbar och flänger omkring precis som vanligt men jag mår inte riktigt bra, det är irriterande. Jag har stickande ont i halsen, rethosta och är trött. Nu måste jag ta det lugnt, som jag är så dålig på, och se till att bli frisk för nåt sängliggande har jag inte tid med! Men jag försöker skrämma bort förkylningen, vi har just ätit ugnsrostade rotfrukter och tsatsiki, jag snålade inte med vitlöken! Det var gott och snart ska jag göra ingefärste med citron och honung. Då borde väl förkylningen fatta att det är bäst att dra illa kvickt!

Men bortsett från det mår jag bra och har haft en bra dag. De senaste dagarna har det varit tungt, olika småsaker och en lite större issue har fallit över mig. Men nu ser det ljusare ut, det där problemet har väl inte ändrat på sig men jag går vidare och ser framåt. Jag vill inte fastna, det är det jag är mest rädd för, jag vill fortsätta utvecklas, röra mig framåt, prova nya saker, uppleva. Aldrig stanna av, aldrig stå och stampa. Det finns så många möjligheter som bara väntar på mig, så många dörrar jag ska öppna. En vän från Liljeholmens folkhögskola, skrev till mig på facebook en kväll när jag kände mig låg. Det var en sak som fick mig på rätt väg igen, jag blev så glad! Vänner betyder så mycket och det är härligt att man finns kvar för varandra fast man inte pratar så ofta.

Jag och min älskade Jimmy som just nu är min fotograf, har varit i stan och gjort några jobbärenden idag. Bland annat en intervju på NTF. Vi tog en fikapaus på vårt nya favoritfik Café Trädgårn, ett jättemysigt ställe med goda mackor, gott te och mysig inredning. Dessutom är det väldigt prisvärt så plånboken blir också glad och det brukar den inte bli på andra caféer.

På eftermiddan repade vi inför kulturnatten, Härnösand vibrerar, där vi ska spela. Världens bästa Linus ska spela bas, det var första repet med honom och det gick superbra! Bas är ett viktigt instrument, det gör väldigt mycket. Vår Buröpolska får en helt annan tyngd och det gillar jag verkligen!

Nu sitter jag här och huttrar, usch, hoppas jag inte har feber! Men det tror jag inte, jag är lite av en hypokondriker.

Nu ska jag pyssla om mig själv, dricka te och leta fram några halstabletter.

Puss puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar