måndag 13 september 2010

Laddar för en ny vecka

Hemma igen efter en väldigt trevlig helg i Söderns land. Allt har gått bra, vi fick ta med oss instrumenten på flyget utan problem och den stora fågeln gled tryggt hela vägen till Skåne och hem igen. Nej, jag är inte flygrädd! Men varför knyter det sig alltid i magen när man får höra om nödutgångar, flytvästar och syrgasmasker? Man borde ju känna sig säkrare egentligen. På Spanarna i P1, berättade de en gång om en flygresa där säkerhetsinformationen glömts bort. Panik utbröt bland passagerarna, trots att man hört samma genomgång så många gånger så hör det liksom till, kanske som en slags ritual, eller en trygghet i att veta att ”om något händer så har personalen gjort vad de kan.” Jag vet inte, men lyckligtvis behövdes inga flytvästar på vår resa.

Grannen lyssnar på musik och chattar på msn, jag hör det tydligt, både vilken låt det är, och plinget när någon skriver på msn. Men det stör mig inte, jag tycker det är skönt att det finns liv i huset. Dessutom ska man passa sig för att klaga när man själv är flöjtist, där har vi något som grannarna hör! Ja, jag tycker det är mysigt med lite grannlåt.

Framför mig ligger en fulltecknad vecka och mer ska det bli. Imorgon ska vi göra ett reportage som jag tror kan bli bra och mycket intressant. Vi har återigen fått låna Marcus bil, tack Marcus! Vad skulle man göra utan snälla vänner! Den här veckan är även utnämnd till ”nyttiga veckan” hemma hos oss. Vi har massor med frukt hemma, och lax, bönor, linser och mathavre, jag blir lycklig när jag tittar i skåpet och i kylen. Men nu är det tid för kvällste.

Alla kära vänner på olika ställen i landet, kom och hälsa på oss! Saknar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar