fredag 3 september 2010

Vem är jag?

Jag är en tjej som älskar utmaningar och vill uttrycka mig! Jag bloggar om allt som berör och ligger mig varmt om hjärtat.

Jag är synskadad, gravt synskadad till och med, ett knepigt uttryck tycker jag. Nå väl, min syn har varit dålig ända sedan jag föddes men den har gradvis blivit sämre. Men det gör inget, jag menar det, det gör inget. Jag älskar livet och allt det har att ge mig och allt jag har att ge. Men jag blir arg och lessen över fördomar och diskriminering. Jag tycker samhällets syn på funktionshinder, ofta är riktigt fel, det kommer jag att skriva mer om här. Jag blir arg när andra minoritetsgrupper behandlas illa också, alla har samma värde och det är det viktigaste!

Jag är musiker, musik är en stor och viktig del av mitt liv, det jag lever av och brinner för. Jag är utbildad musikhandledare, avslutade min utbildning i maj 2010. Jag komponerar också en hel del eget material och spelar ihop med min underbara sambo och ibland med andra fina människor också.

Just nu jobbar jag som skribent på tidningen Journalen, jag är nyanställd och trivs bra. Jag är intresserad av journalistik och har alltid skrivit mycket. Jobbet är spännande och roligt och jag får träffa många nya människor.

Det var en kort pressentation av mig, följer du min blogg kommer du att få veta mer och ta del av både arga, glada, upprörda och tokiga inlägg.

Hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar