onsdag 15 september 2010

Glad och harmonisk!

Vilken fantastisk dag jag haft! Full av överraskningar och meningsfullhet. Jag skulle göra en intervju men kunden ställde in så jag har inte haft så mycket jobb idag, bara ett möte imorse.

Vi var hemma och hade precis ätit en god lunch när dagens stora överraskning kom. Min mobil ringde och det var Natasja, en kär vän från Musikhandledarlinjen! Åh vad glad jag blev! Jag visste inte att hon var på besök här. Vi gick till stan och fikade på Rutiga duken, och pratade om allt som hänt sedan vi skildes åt i maj, och det var en hel del. Så härligt att prata med henne igen, över en kopp te, precis som alltid, det var fint. Efter att vi sagt hejdå och lovat att snart ses igen, gick Jimmy och jag till Domkyrkan där det var internationell festkväll. Duon So blessed, där en av våra vänner spelar, skulle uppträda så vi gick dit. Det var en väldigt trevlig kväll, bra musik och god mat! De dukade upp en riktigt festlig buffé: kyckling, tunnbrödrullar med lax, och olika maträtter från Somalia, Etiopien och Indonesien. Det var verkligen gott. Kvällen var ordnad till förmån för de översvämningsdrabbade i Pakistan, det kostade inget men det fanns möjlighet att ge en frivillig gåva. Det var även lite information om vad Svenska kyrkan gör i Pakistan och vad pengarna går till. Bland annat kämpar man mycket för att ge folket rent vatten. Jag tror på att förena människor för att hjälpa andra. Vi har det så bra här, det är lätt att glömma bort att vara tacksam. Men vi lever i samma värld, egentligen betyder det inget att vi är födda i olika länder och talar olika språk, vi är ett folk! Eller snarare, vi borde vara det. Jag tror på mångfald och solidaritet.

Nu ska jag förbereda lite inför morgondagens jobb, tre intervjuer ska göras. Jag ska läsa på lite om företagen innan jag kryper ner i sängen.

Jag är glad och väldigt tacksam över den här dagen! Nu drar natten sitt stjärntäcke över oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar