onsdag 8 september 2010

Tankar en onsdagskväll

Nu har jag gjort allt jobb färdigt för veckan och imorgon åker vi till helsingborg! Pappa fyller år och vi ska underhålla på festen. Det ska bli roligt, härligt att träffa min kära kära familj igen, de betyder så mycket för mig och jag saknar dem. Så jag ser fram emot helgen.

Igår var vi en sväng i Birsta, handlade inte så mycket men vi behövde fixa en grej, finns ju så lite affärer i Härnösand. Vi fick låna bil av bästa Marcus. Köpte bland annat två nya tesorter, har smakat den ena, jättegod!

Eleverna på teckenspråkstolklinjen här på folkhögskolan, övar just nu på ledsagning ifall de skulle träffa på någo döv-blind i jobbet. De övar på varandra, med bindel för ögonen. Jag sa till en vän som pluggar där, att det är en helt annan sak att ledsaga någon som är blind på riktigt, det är betydligt enklare, så nästa vecka ska de låna mig! Jag tycker det är roligt, intressant att vara försöksperson. Jag har blivit ledsagad av många olika personer, kompisar som varit övertydliga eller otydliga, gått in i stolpar och trillat ner i hål. Jag är sällan orolig för att något ska hända, oftast går ju allt bra och ett blåmärke mer eller mindre är inte hela världen. Så jag tror att tolkeleverna kommer tycka att det är rätt smidigt. Det är ju alltid kul att kunna hjälpa till och jag småler åt uttrycket "låna" mig.

Nu har Jimmy kommit hem från kvällspasset på jobbet, vattenkokaren bubblar mysigt i köket och jag har diskat. Nu blir det kvällste sen sova. Jag tycker om kvällar och jag tycker om kvällste.

Ha en trevlig helg kan jag säga redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar