måndag 20 september 2010

Hur ska det gå med vårt land?

Ja, nu är valet avgjort, eller typ avgjort i alla fall. Vad ska man säga? Sverigedemokraterna i riksdagen, det ville jag verkligen inte se! Det känns sorgligt och jag är orolig för hur det ska bli. Det är ofattbart att så många kunnat luras av deras människofientliga budskap. Jag tror att de flesta vill att människor ska kunna integreras i samhället på ett bra sätt, vi behöver ett mångkulturellt samhälle. Någon, jag vet inte vem, ska ha sagt att där det inte är mångfald där råder enfald! Det är sant. Jag tror att Sverigedemokraternas idéer är väldigt farliga! Upp till kamp mina vänner! Vi är ändå 94% som inte röstade på dem, låt oss visa att alla människor är lika mycket värda och att vi vill ha ett samhälle där ingen behöver stå utanför!

Ja, jag har känt mig orolig och lite nedstämd idag och funderat över världens orättvisor. Men jag har jobbat en hel del i alla fall. Jag var i Kramfors och gjorde ett reportage, tack igen Marcus för billånet! Snart ska jag skriva färdigt en artikel men måste äta först, har gått på frukt sedan frukost så jag är jättehungrig. Jag är extremt sugen på wookade nudlar! Snart ska vi laga det, väntar bara på att räkorna ska tina.

Nu måste alla goda människor enas och sprida 5-i-12-budskapet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar