söndag 27 februari 2011

Energisk helg!

Oj vilken energisk och intensiv helg jag haft! Det har verkligen varit full fart. I fredags följde jag med Maja och Linda till Sundsvall, vi gick till Musikbörsen och gjorde några ärenden innan det bar iväg till Birsta. Jag var duktig, köpte inget till mig själv men vi hade väldigt trevligt! Vi åt lunch på Mc’Donalds, mot mina principer är det men sällskapet var fantastiskt så maten smakade riktigt gott. Vi var tre skratt-tjejer som gjorde Birsta, underbart! Jo, jag ljög visst om att jag inte köpte något… jag köpte en flaska vin, ekologiskt.

På vägen hem fick jag ett sms från en annan vän, hon skrev att vi var välkomna till henne på lasagne och blåbärspaj på kvällen. Jag vilade hemma en stund innan Jimmy och jag begav oss dit. Det var folk från musikhandledarlinjen, som går första året nu, undrbara musikhandledare! Vi lagade mat tillsammans sedan satt vi på kuddar på golvet och åt lasagne, gott smakade det! Efter maten plockades gitarrer och andra små instrument fram. Vällen blev lång och härlig.

På lördagen, igår alltså, var det sinnesrogudstjänst. Jimmy och jag lagade linssoppa och tog med oss till kyrkan. Vi som medverkade åt nämligen middag tillsammans före gudstjänsten. Vi var med och spelade och allt gick bra. Maja sjöng Tro, vi compade, fint var det! Man kan se klippet på YouTube, sök på Mayah och tro, då borde det komma fram!

Idag var vi också i kyrkan, Dramaverkstan medverkade på gudstjänsten och jag var med och spelade. De jobbade jättebra! Jag tycker så mycket om vår kyrka, den är mysig och man tillåts vara den man är. I min gamla församling sjöng vi: ”vi vill ge våra liv, på stridsfältens höjder vill vi ge våra liv, vi vill leva för dig!” Vår församling här i Härnösand ligger långt från stridsfält och liknelser om sköldar, blod och svärd. Allt känns så naturligt, värme och gemenskap råder och jag tror att det är det som kan förändra människors liv, mer kramar, mindre sköldar!

När vi kommit hem från kyrkan packade vi in skidorna och oss själva i bilen och åkte till elljusspåret! Är vi hurtiga eller hurtiga? Vi åkte ungefär 5 km, så himla skönt! Det blåste lite kallt och jag frös i början men man blir snabbt varm av att röra på sig.

Nu blir det till att städa, ska skynda oss så att vi blir klara innan Solsidan börjar, det får man ju bara inte missa! Jag tror att jag kommer somna utan större problem ikväll efter allt vi hunnit med.

Vi hörs under veckan!
PS, i fredags ringde jag och bokade in mig till ledarhundsdagen, det gick bra att anmäla sig i efterhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar