lördag 5 mars 2011

Fredag!

Fredag, jag andas och njuter. Det är inte klokt vad jag har jobbat den här veckan, om jag räknar rätt har jag skrivit 9 reportage! Det är faktiskt en hel del på en vecka tycker jag. Texterna har handlat om allt från bandy, choklad och städning, till bävrar och hundar. Var finns den gemensamma nämnaren? Jag skickar ett stort tack till pappa som hjälpte mig att komma igång med ett knepigt reportage idag. Jag längtar efter mina föräldrar jättemycket! Vill åka till dem nu!

I onsdags var jag i Sundsvall på prova på-dag och information om ledarhundar. Det var inte mycket som var nytt för mig egentligen eftersom jag redan gått en infokurs men det är bra att uppdatera sig. Inspirerad att skaffa hund är jag! Vi fick prova att gå en sväng med hundarna och jag älskar känslan! Det är så härligt att glida fram med en hund vid sin sida, det är obeskrivligt! Jag känner mig så stolt och säker när jag går snabbt med hunden som leder mig förbi hinder. Det känns så mycket ledigare än att använda käppen. Även om jag känner mig självsäker och rätt cool när jag är ute och går med min vita käpp tror jag att det blir en helt annan grej när jag får min hund. Här är en bild på coola Dimflickan och hunden Olof!

Torsdagen och fredagen gick i jobbandets tecken. På torsdagskvällen var det kulturcafé på folkhögskolan. Vi smet dit en sväng efter att vi varit ute och gjort ett reportage. Vi kom precis i slutet och såg bara de 20 sista minuterna men det var ändå trevligt, jag är glad att vi gick dit.

Nu ikväll har Isa och Malin varit här, mysiga vänner med musik och mycket skratt omkring sig. Vi bjöd på potatissoppa med avokado, recept från Ecuador. Det är så himla gott och jag tror att våra vänner också tyckte det. Till efterrätt blev det kladdkaka med mango och grädde. Jag är så glad för vår kväll, fina vänner och goda relationer ska man vara rädd om och vårda.

Imorgon ska vi åka till Övik, skriver mer på söndag när vi kommer hem. Nu är det sängen som gäller.

Kram!

1 kommentar:

  1. Det verkar vara bra och en fin hund. Ha så trevligt i Ö-vik sköt om lägenheten.
    PA

    SvaraRadera