torsdag 24 februari 2011

En hängig dag

En knasdag. Ibland har man knasdagar, det gäller att tänka positivt, ta sig ur knaset och komma igång med nåt vettigt istället. Jag blev sjuk igår, ont i halsen, huvudvärk och allmänt hängig. Jag blev tvungen att stanna hemma från körövningen, tråkigt! Jag tror det var där knaset började. Det har sina sidor att jobba hemifrån, både bra och dåliga sidor. När jag är ute och intervjuar mycket och sedan åker hem och skriver, då passar det mig perfekt. Om man dessutom kryddar med lite kör, lite fika med vänner och lite annat socialt, då är det fint! Men dagar då jag är hemma och skriver och dessutom lite sjuk, då blir jag bara rastlös. Vi var och handlade lite, på affären bjöd de på provsmakning. Kvinnan som hade hand om det frågade Jimmy ifall jag ville ha kaffe istället för att fråga mig. Hon sa: ”vill hon ha kaffe?” Inget att ödsla energi på, så där är det ju ibland, men om man redan är lite låg så gör det inte saken bättre.

Jag har även upptäckt att jag glömt ringa och boka in mig på en aktivitet som jag ville delta i. Det ska vara en informationsdag om ledarhundar, i Sundsvall och anmälningstiden har gått ut! Jag ska ringa imorgon men oroar mig för att de inte ska kunna ta emot anmälningar i efterhand. Jag är så arg på mig själv att jag inte gjorde det på en gång men när jag fick pappret var jag mitt i att åka iväg och göra en intervju, sen föll det ur minnet. Men det löser sig, inget att ligga sömnlös över.

Jag har kommit fram till att det är komplicerat med relationer. Det är inget nyttt, jag vet, men det har blivit tydligt för mig. Jag kan inte skriva här vad det handlar om. Jag har svårt för ovisshet, slutenhet, ord som inte talas, gissningar som blir till rädslor, rädslor som blir till hinder. Känslan av att inte räcka till, att springa för att hinna i kapp en sportbil. Jag kan inte ge av mig själv om jag aldrig får chansen! Men det finns fina änglar, jag är glad och tacksam för mina vänner! Imorgon ska jag följa med Maja och Linda till Sundsvall en sväng, känns jättebra.

Ikväll har jag i alla fall varit i kyrkan och genrepat med Dramaverkstan inför söndagens gudstjänst, det gick bra och det var bra att få något annat att tänka på.

Nu ska vi baka bröd, ett stort och gott lantbröd. Det tar ju sin tid, totalt 2 timmar jäsning tror jag det är. Men det är så grymt värt den tiden. Underbart att ha nybakat bröd i morgon till frukost.

Förresten, jag var på chokladprovningen igår! Jag fick smaka en pralin och svara på en massa frågor om den, skulle jag kunna tänka mig att köpa den? Hur god var den på en skala 1 till 5? Det var roligt, fast det var ingen chokladpralin, det var cocos och en söt smet med en rostad mandel. Men ok, rätt gott var det.

Nu ska vi som sagt baka, sen blir det en kopp ingefärste, bra för halsen och lugnande för själen. Kanske ska tända en rökelse också, det fungerar lugnande, eller hur Nova?

Puss till alla som vill ha pussar av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar