söndag 13 februari 2011

Lavendeldoft

God söndag på er alla! Nu är det länge sedan jag skrev, fy på mig! När det är mycket på jobbet blir det som att jag inte orkar blogga, jag skriver ju liksom hela dagarna, men roligt är det. Älskar när det är mycket på jobbet för det betyder ett leende på bankkontot den 25!

Helgen har varit lugn, igår gick vi ner på stan i det underbara vädret. Vi köpte oss en flaska vin, spännband att fästa ihop skidorna med och en eterisk olja som doftar lavendel. Att vi köpte oljan beror på att vi börjat tvätta med tvättnötter, det är ett helt miljövänligt sätt att tvätta men nötterna har ingen doft. Nu kommer tvätten att dofta lavendel, härligt!

När vi kom hem lagade vi en god broccolipaj, efter maten satte vi igång att spela in min nya låt ”Where people go”. Den är bara några dagar gammal. Det blev rätt bra men datorn strulade en del, den hängde sig en gång, vi hade glömt att spara så det var bara att göra om alltihop! Men resultatet blev bra, ska lägga upp låten på myspace när den är klar. Vi avslutade kvällen med lite vin, ost och kex.

I fredags gjorde jag ett misstag på jobbet. Jag skickade in ett färdigt reportage, glad i hågen och tänkte att helgen kunde börja. Senare fick jag ett telefonsamtal om att texten var för kort, jag hade sett fel på antal tecken! Det kanske inte låter så farligt men det är otroligt viktigt att allt sådant blir rätt. Jag skrev om texten så teckenantalet stämde och var oändligt tacksam mot kunden som godkände och skickade tillbaka så snabbt. Nu är det ur världen men får absolut inte hända igen! Veckan som ligger framför blir nog ganska stressig men bra hoppas jag. Jag har tre inplanerade intervjuer men det kommer troligen mer. Som sagt, jag hoppas att det kommer mer, mycket jobb=trevlig summa på lönekontot.

Idag stundar repning med sinnesrobandet, om två veckor är det dags för sinnesrogudstjänst på lördagen. På söndagen den 27 ska dramaverkstan medverka i gudstjänsten. Vet inte om jag har berättat om dramaverkstan. Det är en dramagrupp i missionskyrkan, för personer med olika funktionshinder. Jag har börjat som ledare för gruppen och det känns jättekul! De är så härliga, ett glatt gäng.

Jag vågar lova tätare bloggande framöver!
Kramisar till alla som vill ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar