tisdag 22 februari 2011

En blåbärsdag i snölandet

Tisdagseftermiddag, lite huvudvärk och mer snö ute, men jag är på gott humör. Min dag började med havregrynsgröt med blåbärssylt och en stor kopp te, en perfekt start. Sedan tog jag tag i en del jobb som legat och väntat. När det var gjort blev det en sväng på gymmet.

I helgen har vi varit hos Jimmys pappa som bor ungefär 30 mil norrut. Vi tog bilen dit och allt gick bra! Vi åkte på lördagsmorgonen och resan gick som på rälls på vägen upp. Hemresan igår var lite värre, det snöade och vi var nära att bli påkörda av en lastbil som låg bakom och bromsade alldeles för sent. Lite läskigt, tur att inget hände!

Nu ligger en ny arbetsvecka framför mig, med nya härliga reportage att skriva. Jag ska bland annat intervjua en författare från Härnösand, imorgon ska jag ner till biblioteket och hämta en bok, hennes senaste. Jag tänkte läsa den inför intervjun så jag kan ställa intelligenta frågor, eller i alla fall lite genomtänkta. Jag hoppas även på att få intervjua en döv präst som jobbar i Härnösand. Han är Sveriges första döva präst och det tycker jag är coolt. Jag hoppas att jag kan skriva ett riktigt bra reportage utan allt för många klantiga grodor. Det behövs en tolk till intervjun men det löser sig skulle jag tro, det finns ju många som pratar teckenspråk här i stan.

En annan sak jag ska göra under veckan är att delta i en chokladprovning! Det är sant även om det låter knasigt. Det är på Jimmys jobb, de ska ha en undersökning och testa chokladpraliner, jag har anmält mig att vara med. Det är verkligen annorlunda men choklad är ju gott så varför inte! Kanske ska ta en promenad dit om det inte är för kallt, så behöver jag inte ha dåligt samvete för chokladen heller.

Nu ska jag pyssla vidare, ikväll kommer Josefine, det ska bli jättetrevligt! Vi har inte träffats på väldigt länge, jag ser fram emot att umgås lite.

Idag lagade vi mycket god mat! Kikärtsbiffar med bulgur, tomater, rödlök, fetaost och satziki, mums! Ett recept jag fick av min storasyster, tack<3 verkligen gott! Det blev perfekt konsistens på biffarna, så där som det nästan aldrig blir! Kikärtor blir ju lätt torrt. Mumma trumma!

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar