torsdag 17 februari 2011

Snö snö snö!

Snön faller, faller och faller, slutar aldrig, bara faller och faller. Jag förstår inte var den kommer ifrån. Jo, alltså, jag förstår att den kommer från molnen men hur mycket kan det finnas? Tydligen hur mycket som helst! Här är en bild, så här såg parkeringen ut imorse efter en natt av snöande. Den fina bilen är vår!

Arbetsveckan har varit ganska stressig men det är så när det närmar sig deadline, det är inte alls konstigt. Jag trivs fortfarande otroligt bra och älskar mitt jobb. Igår missade jag kära gospelkören men det är sånt som händer. Jag behövde bli klar med det sista reportaget. En av de saker som jag gillar med det här jobbet är att jag ser resultatet så konkret. Tidningen kommer ut och mina texter står i den! Kunderna uppskattar det jag skriver och jag får positiv feedback, det är inspirerande.

Idag har jag haft en relativt lugn dag. Jag tog lite sovmorgon och det behövdes verkligen, jag har sovit rätt dåligt under veckan. Jag har även hunnit med en sväng på gymmet, så grymt skönt det var! Imorgon blir det spinning, det blir också skönt men tufft, det är jobbig träning. Jag har faktiskt en liten dröm om att prova på att jobba som spinninginstruktör. Inte mycket, jag är ju ingen sportmänniska på det sättet. Men jag skulle kunna tänka mig att hålla kanske ett pass per vecka. Det vore så häftigt att leda träningspass när man inte ser. Jag undrar hur deltagarna skulle reagera. Jag tror inte det skulle vara några problem med tanke på hur bra mina kunder bemöter mig. De allra flesta verkar tycka att det är roligt, annorlunda och spännande att träffa mig i mitt arbete.

Snart ska vi laga mat och sedan ska Jimmy skjutsa mig till Missionskyrkan där jag ska träffa Dramaverkstan. På sätt och vis önskar jag att vi träffades en gång i veckan istället för varannan. Jag känner att jag tappar bort vad vi gjorde förra gången. Jag hinner liksom halka bort från våra sånger och vår planering. Men det är bara att sätta sig ner och påminna sig själv. Jag ser fram emot kvällen, tiden går alltid så fort när vi träffas och övar och jag tror att det betyder mycket för gruppen.

Jag måste passa på att berätta att jag har världens bästa pojkvän! Om ni inte visste det. I tisdags jobbade jag hela dagen, vi åkte ut och gjorde intervjuer och där emellan satt jag vid datorn. Vem uppmuntrade mig och kom med varm choklad? Vem lagade linssoppa och mozarelasallad? Vem kom in och kramade mig när maten var klar? Jimmy! Finaste Jimmy! Han är bäst!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar