söndag 10 oktober 2010

Vilket härligt jobb jag har!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Jag har haft en bra vecka och är glad och tacksam för att jag får ha ett så bra jobb! Det är så roligt och fritt och varierande. Jag får kontakt med många fantastiska människor och jag blir bra bemött av våra kunder. Hittills har ingen reagerat negativt på att möta en synskadad journalist, jag tror att de flesta tycker att det är häftigt, lite annorlunda och jag får positiv feedback på mitt arbete. I tisdags var jag ute i skogen tillsammans med ett gäng scouter, jag hade tänkt göra ett par intervjuer, fixa bilder, sen dra mig hemåt. Men jag blev kvar hela tiden, ända tills scouterna åkte hem för det var så trevligt. I onsdags var Jimmy och jag i Kramfors och gjorde ett reportage om indisk matlagning. Vi hälsade på hos en ny vän som vi lärt känna genom en annan kompis. Vi blev bjudna på underbar indisk mat och hade en så mysig kväll, jag blir glad när jag tänker på det. Jag tänkte faktiskt bjuda på några bilder om jag lyckas förstå hur man publicerar bilder i inläggen, det är inte helt lätt! Ja, många härliga och trevliga möten har skett den här veckan och jag hoppas det blir fler under veckan som kommer.

Jag tror att det här kommer att bli en ganska intensiv vecka, mycket jobb ligger och väntar och på lördag är det dags för kulturnatten Härnösand vibrerar! Det ska bli jättekul, hoppas vi hinner repa mycket så vi låter bra. Man kan se oss 18.00 på Metropol!

Idag har vi gått en långpromenad i höstluften, det var härligt. Annars har jag skrivit mycket, gjort klart två artiklar och skickat iväg, känns bra. Snart ska vi gå och lägga oss.

Vi var på gospelkonsert igår i missionskyrkan, det var bra! Kören verkar ha så roligt och nu har vi bestämt oss för att börja. Onsdagen den 20 oktober är första övningen för oss! Det är samma dag som vi ska till Ljusdal och spela för övrigt, det ska också bli spännande. Det blir vår första lite längre resa med vår bil som vi just fått hem. Vi är så glada för den, tack sötaste mamma och pappa som lånat ut den till oss! Vilken frihet! Men det ska tilläggas att vi fortfarande går till fots väldigt mycket, inom stan är det ju gångavstånd nästan överallt.

Det verkar vara problem med att kommentera, nån annan som har blogger och upplever samma problem?
Ah, det gick att lägga till bilder! Två är från indienkvällen och en är från en vacker höstdag då vi gick en promenad vid vattnet. Bra att ha jobbkameran! Vi var på väg hem från en intervju.
God natt alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar