söndag 24 oktober 2010

Mysig helg!

Jag ler tacksamt, har haft en härlig helg. I fredags skickade jag in det sista reportaget för det här numret, det var skönt att pusta ut och ta det lugnt med gott samvete. Men jag tog det inte lugnt så speciellt länge, jag var hos Anna och klippte mig, det blev fint, jag blev jättenöjd! Sedan åkte vi till studion för att spela in med Flavour of salvador. Vi började med Buröpolskan, vi har fortsatt idag och den är nästan klar. Den blir väldigt bra, Peter, vår producent, är duktig och har helt rätt känsla för musiken.

Igår var en lugn dag med lite pyssel hemma, vi bakade goda grahamslimpor, mums! Det ska tilläggas att vi köpt bröd en gång sedan sommaren! Vårt envisa beslut att baka istället för att köpa, verkar hålla i sig rätt bra. Lördagkvällen tillbringades hemma hos Maja i hennes mysiga lägenhet, underbara människor, gosiga katter, ananaspaj och musik, det kan bara vara bra! Mycket skratt och tokighet blev det också, det är så det ska vara.

Idag har jag varit väldigt trött, jag däckade i sängen när vi kommit hem från studion i eftermiddags, det kanske är efterreaktion på den intensiva veckan, vi har verkligen hunnit med väldigt mycket! I onsdags åkte vi ju till Ljusdal och spelade. Det var första långresan med vår lilla bil Svea, allt gick bra förutom att vi missbedömde tiden och kom fram lite väl sent… men det gjorde inget, bara att sätta igång och spela direkt. Det gick nog rätt bra, de var nöjda med oss, Jimmy fick till och med höra att han sjöng ”jag ger dig min morgon” bättre än självaste Fred Åkerström! Inget dåligt betyg må jag säga!

Vi har just ätit rotfruktssoppa med gröna linser, gott, det värmer i oktoberkylan.

Här kommer en bild från studion, så ni får se min nya frisyr, tihi! Vet inte hur annorlunda det ser ut på bilden men lite kortare har det blivit. Ja, vore väl konstigt om man klippte sig och det plötsligt var längre än innan!

Hejdå!

1 kommentar:

  1. Ja, nog blev håret kort men det ser bra ut. Planera restiden och beräkna att 10 mil tar c:a 1 timme 20 min om det är bra väg och man vet var man ska så de så. Jo men visst sjunger Jimmy bra han är en riktig "klippanicher" eller hur det stavas
    PA

    SvaraRadera