tisdag 19 oktober 2010

Mycket musik och mycket jobb

Oj, nu har en hel vecka gått! Jag måste ha drabbats av tillfällig sinnesförvirring sist jag skrev, det var ju inte alls måndag utan tisdag!

Idag är det också tisdag och en alldeles förträfflig tisdag dessutom! Det är verkligen mycket att göra, på fredag är det definitivt manusstopp på jobbet och i morgon åker Jimmy och jag till Ljusdal och spelar. I morgonkväll är det dags för vår första övning med kören Hosanna gospel, ska bli fantastiskt kul!

I lördags var det dags för Härnösand vibrerar, kulturdagen som äntligen blev av. Det var en rolig men fulltecknad dag, jag skulle både spela och göra reportage… Men det gick bra, vår spelning på jazzklubben Metropol blev väldigt lyckad! Jag hoppas på att kunna lägga upp några bilder här, söta vänner hade kamera. Tack till alla som kom dit och lyssnade på oss! Det var så härligt när folk klappade och ville ha extranummer. Vi hade inte planerat in nåt men det fick bli Smell of Salvador, en låt som jag skrev när jag var i Brasilien. Vi har spelat den så mycket så den sitter i ryggmärgen.

Mycket att göra är det som sagt och lite sömn blir det, konstigt att det där hänger ihop. Nyss somnade jag nästan framför datorn, då är det illa, jag har ju inte precis nån bekväm skrivbordsstol så sömn borde vara omöjligt i den. Jag har en del kvar att skriva ikväll men först tänkte jag göra mig en kopp varm choklad och titta lite på tv. Jimmy är på jobbet. Jag trivs med tillvaron, har underbara vänner och familj, ett jobb som jag gillar och spelningar på gång! Så jag har det bra.

Idag är förresten en stor dag! Nätverket Folkmusiker mot främlingsfientlighet hade en stor manifestation utanför riksdan! Bra jobbat! Jag ville vara med men det fanns ingen möjlighet att åka ner till Stockholm, men i tanken var jag där.

Nu varm choklad, återkommer med bilder och annat om några dagar. Puss!

1 kommentar:

  1. Hej bra och intressant läsning. Behöver Du en ny kontorsstol så Du kan sitta bekvämt då Du jobbar så mycket vid datorn
    Pa

    SvaraRadera