måndag 28 mars 2011

Lingon och ägg

Måndagskväll i stugan. Kom just hem från ett biobesök. Jag gillar att recensera film, då får man gå gratis på bio och gratis är gott! Vi såg ”hur många lingon finns det i världen”, en riktigt härlig film. Imorgon efter frukost ska jag skriva recentionen, måste nog sova på filmen först. Jag vet i alla fall att jag verkligen kan rekommendera den! En rolig film med otroligt sköna karraktärer. På sina ställen är den riktigt stark och tar tag i hjärtat ordentligt. Jag är så imponerad av skådespelarnas insats, speciellt en tjej med Dauns syndrom, hon spelar så bra och det är häftigt! Det är nåt kaxigt över att den här filmen drar fulla hus på biograferna runt om i landet, och jag gillar kaxighet! Jag älskar när människor ställer sig upp och ropar, vi kan, titta på oss för vi klarar mer än du tror! Fint är det, mycket fint! Fast inte fint på ett kladdigt sätt, det här är på riktigt!

I övrigt har dagen rullat på med en hel del att göra, lite gym, lite jobb och lite andra vardagsbestyr. Jag tror den här veckan kommer bli riktigt bra, jag har en mycket bra känsla. Imorgon till frukost blir det målade ägg, men vänta! Man målar ägg på påskafton, inte nu! Jo, är man journalist så målar man ägg nu! Jag har skrivit en text om hur man kan färga sina påskägg på naturligt sätt, för att inte få i sig giftiga färger. För att illustrera detta ska vi koka ägg och färga med lökskal, sedan duka upp och ta en fin bild. Jag lider inte, ägg till frukost är gott och nyttigt.

Nu börjar det bli sovdags, en härlig dag väntar runt hörnet.

Puss och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar