måndag 4 april 2011

Sjuk!

Sjuk idag, mycket riktigt, jag tänkte att det kanske bara var lite på skämt jag hade ont i halsen igår, men icke! Idag har jag tagit det lugnt och blivit ompysslad av finaste Jimmy. Tur att jag inte hade några intervjuer inbokade, jag kan inte jobba när jag är sjuk, inte så bra att smitta ner kunderna. Men imorgon har jag en viktig intervju så då gäller det att jag mår bra! Jag har ätit apelsiner och druckit ingefärste så det bara visslar om det. Jag tänker på läkaren jag träffade i Bolivia, han sa ”the best medicin is the food!” Jag har tagit till mig den filosofin så vi åt riktig hälsomat till middag, lax, kamutvete, sallad och satsiki med en stor mängd vitlök! Nu ska väl den här förkylningen känna sig lite obekväm tycker jag!

Jag har faktiskt inte så mycket att berätta idag, jag är glad och på gott humör trots att jag är sjuk och trots att Jimmy har åkt till kören utan mig. Men det finns mycket att vara glad över, solen skiner och imorgon blir det en härlig dag! Vi bakade bröd imorse, morotsbröd, det har blivit en favorit. Tog en bild på brödet när det var nybakat och låg på gallret, ska lägga upp den här senare.

Vi har som jag tidigare nämnde, skickat in en låt till Svensktoppen nästa, en tävling som Sveriges radio anordnar. Vi har skickat in en låt som heter ”where people go”. Den är inspelad hemma i vår enkla studio. Blir spännande att se vad som händer. Länsfinalen är den 27 maj, dagen efter min födelsedag, vore en mycket trevlig present!

Nej, nu orkar jag inte skriva mer faktiskt, soffan nästa tror jag det blir.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar