tisdag 22 mars 2011

Vårsol

Hej! Nu har det gått ett bra tag sedan jag skrev, jag är lite av en periodbloggare!

Idag har jag haft en mycket innehållsrik dag. Efter frukost och morgonrutiner tog vi en långpromenad i den underbara vårsolen. Vi gick till Härnöhallen och handlade, en promenad på ungefär 8 km tur och retur, känns härligt! Sedan åkte vi till Kramfors där vi gjorde en intervju och tog några bilder. Vi träffade finaste Hanna, jag ska skriva ett reportage om tapetseraryrket och om hur Hanna hittade dit. På vägen hem köpte vi lite choklad och överraskade förkylda vänner, fint att göra nån glad!

Nu sitter jag här och är redo att ta tag i skrivandet. Vi har just ätit middag, det blev bulgursallad, mums, tror det är min älsklingsrätt just nu! Bulgur, kikärtor, halloumi, rukolasallad, tomater och lite hyvlad morot. Sist men inte minst Jimmys goda vinnegrett med vitlök, då är man i hamn! Man tager lite vad man haver, det brukar bli en salig blandning av de grönsaker som råkar finnas i kylen, så gott så gott!

Just nu fascineras jag över likheterna mellan människor och hundar när det gäller att se dåligt. En nära vän har en hund som just blivit blind. Jag följer med stort intresse de framsteg duktiga vovven gör. Hon känner sig för med tassarna när hon är osäker och hon lyssnar uppmärksamt. En intressant detalj hennes matte berättat om är att hunden verkar känna när det finns ett hinder framför. Hon går sällan in i väggar och andra stora saker. Jag antar att hon känner när något är framför nosen, precis som jag gör. Ibland går jag in i saker ändå men det är oftast när jag är ouppmärksam och missar signalerna. Det är coolt och intressant att det fungerar likadant för hundar. Jag vet inte hur det funkar, jag tror att jag lägger märke till att ljudet förändras när jag närmar mig en vägg eller en dörr, men jag är inte helt säker. Det är en sådan sak som jag alltid bara tagit för given.

Igår var Jimmy och jag i studion och fixade det sista på vår låt The way I live, Peter ska lägga trummorna sedan är låten färdig! Vi tänkte skicka in den till Svensktoppen nästa, en musiktävling i Sveriges radio. Hoppas att många vill rösta på oss där!

Oj oj oj, vad det blåser ute! Tur att det inte blåste så här förut idag, då hade vi inte gått till Härnöhallen, det är ett som är säkert! Nu är det bäst att jag sätter mig och jobbar, två reportage ska skrivas innan jag får varva ner.

Puss och kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar