fredag 17 december 2010

God jul!

Nu är det bara en vecka kvar till julafton, jag ska njuta av varje dag! Jag älskar verkligen advent, jul och hela grejen med ljus, mys, julklappsrim och pepparkakor. Imorgon är det dags för Sinnesrogudstjänst. Jag har övat mycket på sångerna jag ska spela och flöjten är putsad och fin. Jimmy och jag ska sjunga Adams julsång, alltså O, helga natt! Den är inte lätt sjungen och jag undrar vad vi gett oss in på men mäktig och härlig är den! Vi får hjälp av en duktig pianist så om allt funkar kommer det att bli stämningsfullt. Före gudstjänsten ska vi i planeringsgruppen äta middag tillsammans, det har blivit en tradition. Den här gången blir det julgröt. Vi ska bidra med bröd, tänkte baka ett stort lantbröd enligt mammas goda recept.

Det är faktiskt en hel del att göra ikväll, direkt efter gudstjänsten imorgon åker Jimmy och jag till Helsingborg. Vi åker nattåg, jag gillar det, blir alltid lite filosofisk när jag ligger där och försöker sova i en säng som rör sig framåt i farlig fart. Hoppas tåget går som det ska och inte blir stående någon stans. Vi tänkte ta med lite mackor ifall vi fastnar, bäst att gardera sig.

Här ligger snön djup och idag är det väldigt milt, runt noll grader och kladdig snö. Jag får lust att gå ut och bygga en stor snögubbe men det finns inte tid till det. Hoppas den skånska snön ligger kvar så jag kan bygga en där nere. Jag har fått en julklapp från jobbet, en ask fin choklad, trevligt!

Just nu har jag inte mycket mer att berätta. God jul kära bloggläsare!

1 kommentar: