onsdag 19 januari 2011

Musik och ingefärste

Onsdagskväll. Seg och lite huvudvärk. Idag var det meningen att vi skulle till Peter och fortsätta spela in men vi ställde in eftersom att min hals bråkar. Så istället har dagen varit lugn, har försökt jobba lite och få något gjort men har varit trött. Ikväll gick jag i alla fall på körövningen, jag mådde lite bättre så det var skönt att göra något.

Första låten i mitt och Jimmys studioprojekt är färdig nu och finns att lyssna på vår nya myspace-sida! Vår käre producent Peter har gjort ett strålande jobb. Lyssna gärna på www.myspace.com/flavoursalvador

Nu väntar jag på att ingefärsteet ska bli färdigt, det står och drar i köket. Ingefärste ska dra ganska länge för att få bäst smak, det är en liten vetenskap.

Jag har skrivit årets första reportage, jag skickade in det igår. Det handlade om semlor, traditioner och seder och ett recept. Själv gillar jag inte semlor men jag fick det att låta väldigt positivt i reportaget, det är ju det viktigaste! Imorgon ska jag göra en intervju om rosenterapi. Jag ska träffa Jarmo som är bra på det. Det känns bra att jobbet har satt igång igen, jag har ny energi! Jag har ett helt gäng härliga reportage som ska göras den här veckan och nästa. Mitt största problem just nu är att jag behöver få kontakt med någon som är ägare till en pitbullhund eller en rothweiler. Jag ska skriva ett reportage om så kallade kamphundar, som ett inlägg i debatten. Då och då blåssar ju nämligen diskussionerna om dessa hundar upp. Jag tror att det är förbjudet att ha pitbull i Danmark. Jag tycker det är sjukt. Om en hund har ett osocialt beteende och attackerar folk, då är det uteslutande ägarens fel! Det kan ju förstås vara så att man tagit över en hund som haft en dålig barndom, då kanske man inte vet vad den har i bagaget. Men alla hundar kan uppmuntras till kamp, vissa lättare än andra men det finns mer eller mindre hos alla. Att förbjuda vissa speciella hundraser löser inga problem. Jag vill få kontakt med någon som har en sån här stark hund och som allt fungerar bra för. Jag vet att det finns många!

På lördag kommer fina vänner hit och äter middag. Vi ska börja planera ett väldigt inspirerande projekt. Det ska bli så trevligt, mat, prat och musik.

Nu ska jag kura in mig i myskläder och kolla om ingefärsteet är klart.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar